Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookies.

FAQ – časté otázky a odpovědi

Registrace

Jak se můžu registrovat?

Registraci můžete provést na internetových stránkách www.ibod.cz, na infolince iBODU 800 606 800, na obchodních místech některých partnerů, například klienti České spořitelny se mohou registrovat na pobočce České spořitelny, případně odesláním registračního formuláře.

Jaké údaje musím poskytnout při registraci?

Při registraci na webových stránkách uvedete tyto údaje:

  • datum narození
  • emailová adresa
  • heslo

Pokud ještě nemáte svoji plastovou iBOD kartu, je potřeba po dokončení registrace ve vašem profilu vyplnit kontaktní adresu, na kterou vám bude iBOD karta odeslána

Jaké si mohu nastavit heslo?

Heslo musí obsahovat minimálně 5 znaků (písmena, číslice, speciální znaky nebo jejich kombinace). Heslo nesmí obsahovat vzestupnou či sestupnou řadu písmen nebo číslic, ani stejná písmena, speciální znaky nebo číslice (např. ABCDE, 12345, AAAAA, #####, 22222). Systém rozlišuje diakritiku, velká a malá písmena.

Je registrace zdarma?

Ano, registrace je zdarma, za využívání programu iBOD nic neplatíte.

Jak dostanu iBOD kartu?

Pokud ještě nemáte svoji iBOD kartu, zvolíte při registraci možnost, že kartu ještě nemáte. Po dokončení registrace ve vašem profilu vyplňte adresu, na kterou vám bude iBOD karta odeslána.

Jaké výhody mi registrace přinese?

Registrace v programu iBOD má několik výhod:

  • odměňujeme vás za nákupy či využívání služeb u různých partnerů
  • za nasbírané body si můžete objednat zajímavé odměny
  • pravidelně vás informujeme o stavu bodového konta
  • pro výběr odměny můžete spojit body až z 5 účtů
  • členství i vydání karty je zdarma

Přihlášení

Jak se přihlásím ke svému kontu?

Ke svému kontu se můžete přihlásit zadáním 16místného čísla iBOD karty a vašeho hesla. V případě registrace na pobočce České spořitelny nebo odesláním registračního formuláře je heslem pro první přihlášení bezpečnostní kód (až 4místné číslo uvedené na vaší iBOD kartě nebo v emailu potvrzujícím registraci). Při přihlášení na infolince iBODU po vás z důvodu bezpečnosti operátor nebude vyžadovat celé heslo, ale pouze dvě vybrané pozice.

Ještě nemám heslo, jak se mám přihlásit?

Pokud jste se registroval/a na pobočce České spořitelny nebo odesláním registračním formuláře, nemáte ještě zadané svoje heslo. Pro první přihlášení je vaším heslem bezpečnostní kód (až 4místné číslo uvedené na vaší iBOD kartě nebo v emailu či sms potvrzující registraci). Po přihlášení budete vyzván/a k zadání svého vlastního hesla, které budete používat při dalším přihlášení.

Co je číslo karty?

16místné číslo uvedené na vaší iBOD kartě. Kromě čísla karty naleznete na kartě ještě 13místný čárový kód, který načítají do systému partneři programu iBOD, aby vám mohly být připsány ibody za provedenou transakci. Dále máte na kartě až 4místný bezpečnostní kód, který slouží jako heslo pro případ, že ještě nemáte nastavené svoje heslo.

Co je bezpečnostní kód?

Bezpečnostní kód je 4místné číslo uvedené na vaší iBOD kartě. V případě registrace přes papírový formulář nebo na pobočce České spořitelny naleznete bezpečnostní kód v emailovém potvrzení o registraci.

Jak použiji kartu při nákupu v e-shopu partnera?

V e-shopu partnera zadáte do příslušného pole 16místné číslo iBOD karty.

Systém po mně vyžaduje nastavení hesla?

V tomto případě máte registraci provedenou přes registrační formulář, nebo na pobočce ČS, kde jste si nezvolil/a svoje heslo. Pro první přihlášení zadejte do pole pro heslo bezpečnostní kód (až 4místné číslo uvedené na kartě). Systém vás automaticky vyzve k nastavení hesla.

Co dělat, když zapomenu heslo?

Na internetových stránkách www.ibod.cz u přihlášení kliknete na odkaz „Zapomenuté heslo“, a zadáte číslo vaší iBOD karty nebo emailovou adresu, kterou míte uvedenou ve svém profilu. Na emailovou adresu vám bude odeslán email s odkazem na stránku, kde si nastavíte nové heslo.
Na infolince iBODU 800 606 800 budete operátorem vyzváni k uvedení 16místného čísla iBOD karty a odpovědí na kontrolní otázky, které jste si nastavili. Následně si zvolíte nové heslo.

Jak si změním heslo?

Heslo si můžete změnit po přihlášení ke svému kontu v části Nastavení účtu – Změna hesla. Do příslušných polí zadáte původní a nové heslo. Heslo nesmí obsahovat vzestupnou či sestupnou řadu písmen nebo číslic, ani stejná písmena, speciální znaky nebo číslice (např. ABCDE, 12345, AAAAA, #####, 22222). Systém rozlišuje diakritiku, velká a malá písmena. Po kliknutí na tlačítko „Změnit heslo“ bude vaše heslo nastavené.

Jak mám postupovat při ztrátě karty?

Na internetových stránkách se přihlásíte (pokud znáte číslo svojí iBOD karty) a ve svém profilu v části Nastavení karty - Žádost o novou kartu, zadáte adresu, na kterou má být karta odeslána. Po odeslání žádosti vám bude karta odeslána do 30 dnů na zvolenou adresu. Pokud neznáte číslo své iBOD karty, odešlete nám svoji žádost o vydání náhradní karty prostřednictvím kontaktního formuláře. Na infolince iBODU 800 606 800 budete operátorem identifikováni zadáním přihlašovacích údajů. V případě, že neznáte číslo iBOD karty, budete operátorem vyzváni k identifikaci pomocí dalších údajů. Následně operátor zadá do systému požadavek na vydání náhradní karty.

Zablokoval/a jsem si přístup, jak mám postupovat?

Pokud jste zadal/a přihlašovací údaje 5x chybně, byl vám z bezpečnostních důvodů zablokován přístup na 60 minut. Po uplynutí této lhůty máte opět 5 pokusů na přihlášení. Pokud jste zadal/a přihlašovací údaje 10x chybně, byl vám zablokován přístup na 24 hodin.

Sbírání ibodů

Jak získám ibody?

iBody získáte za nákupy nebo využívání služeb partnerů programu iBOD. Přehled partnerů naleznete na internetových stránkách www.ibod.cz U každého partnera je uvedeno, zda jsou ibody připisovány po předložení iBOD karty nebo za využívání služeb. U partnerů, kteří přidělují ibody za využívání služeb, je nutné nejprve provést aktivací služeb.

Jak mám provést aktivaci služeb partnera?

V přehledu partnerů kliknete u zvoleného partnera na tlačítko „Aktivovat“. Následně zadáte aktivační údaje. Konkrétní podmínky jsou uvedeny při aktivaci služeb partnera.

Kde získám aktivační údaje?

Aktivační údaje zjistíte přímo u partnera, jehož služby si chcete aktivovat.

V jakém poměru jsou ibody připisovány?

Na internetových stránkách www.ibod.cz naleznete přehled partnerů, u kterých získáte ibody. V detailu každého partnera jsou uvedena pravidla pro přípis ibodů za nákupy nebo využívání služeb partnera.

Jaká je platnost ibodů?

Platnost každého ibodu je 24 měsíců od data přípisu na vaše konto.

Kdy jsou ibody na bodový účet připsány?

iBody jsou na bodový účet připsány, jakmile partner poskytne data potřebná pro výpočet množství připsaných bodů dle příslušných pravidel partnera. Obvykle jsou ibody připsány do několika dnů. V případě připsání ibodů za využívání služeb partnera mohou být ibody připsány za delší období, např. 1x měsíčně.

Kde zjistím stav ibodů?

Aktuální stav ibodů zjistíte ve svém profilu po přihlášení na internetových stránkách www.ibod.cz nebo na infolince iBODU 800 606 800. Na internetových stránkách si můžete ověřit nejen aktuální stav ibodů, ale také podrobný přehled získaných / čerpaných ibodů. Na vaši emailovou adresu můžeme 1x měsíčně odesílat elektronický výpis s aktuálním stavem ibodů. Elektronické výpisy jsou standardně zasílány všem klientům, pokud si jejich zasílání ve svém profilu nezrušíte.

Co je expirace ibodů?

Každý ibod má dle pravidel platnost 24 měsíců. Pokud jej do této doby nevyužijete, bude z vašeho konta odečten. Vždy budou odečteny nejstarší ibody.

Kdy expirace probíhají?

Expirace probíhají vždy za celý měsíc. To znamená, že všem ibodům získaným v lednu 2014 končí platnost 31.1.2016, pokud jste je ještě nevyužili. Nejpozději v tento den je potřeba ibody získané v lednu 2014 vyčerpat, abyste o ně nepřišli.

Jak můžu ibody využít?

Nasbírané ibody můžete použít při platbě v prodejnách nebo e-shopech vybraných partnerů a získat tak slevu z ceny nákupu, můžete si vybrat odměnu z katalogu odměn na internetových stránkách www.ibod.cz, nebo můžete přispět na charitativní projekty. Bližší informace jak využít ibody a zabránit tak expiraci získáte na internetových stránkách www.ibod.cz/expirace

Kde zjistím kolik ibodů mi bude expirovat?

Počet ibodů, které vám budou v následujících měsících expirovat, můžete zjistit mnoha způsoby:

  • expiraci na následující 3 měsíce můžete zjistit na internetových stránkách www.ibod.cz po přihlášení v části "Expirace ibodů" nebo na infolince iBODU 800 606 800
  • pokud vám budou v některém z následujících 3 měsíců expirovat ibody, budeme vás o počtu expirovaných ibodů informovat emailem na adresu, kterou máte zadanou ve svém profilu
  • v elektronickém výpise a produktovém emailu z programu iBOD vás informujeme o počtu ibodů, které vám budou expirovat na konci měsíce, ve kterém jste email obdrželi

Jak zjistím, jestli už mi nějaké ibody expirovaly?

Pokud vám již nějaké ibody expirovaly, budou uvedeny v přehledu transakcí s popisem expirace.

Kdy končí platnost převedených Bonus program bodů?

Platnost bodů z Bonus programu končí 24 měsíců od data, kdy jste si je převedli do iBODU, nejpozději však 2.5.2016. Podle toho, která situace nastane dříve.

Vztahuje se předpověď expirace i na rodinné ibody?

Expirace se vždy vztahuje ke konkrétnímu účtu, nikoliv ke všem účtům v rámci rodiny. Pokud máte založenou rodinu, probíhá expirace na jednotlivých účtech samostatně. Každý člen rodiny si může expirace ověřit po přihlášení ke svému profilu.

Jaká je platnost ibodů převedených z jiného účtu?

iBody mají platnost 24 měsíců od data, kdy byly připsány na původní účet, ze kterého byly převedeny.

Objednání odměny

Jak si mohu objednat odměnu?

Na internetových stránkách www.ibod.cz si vyberete z katalogu odměn požadovanou odměnu. Svoji odměnu si můžete objednat přímo na internetových stránkách nebo na infolince iBODU 800 606 800. Pokud si zvolíte odměnu s finančním doplatkem, je možné objednávku provést pouze na internetových stránkách. Při objednávce si zvolíte jméno a adresu, na kterou bude odměna odeslána. Na objednávku jsou vždy použity nejstarší ibody.

Kolik stojí poštovné a balné?

Poštovné a balné je 480 ibodů nebo 120 Kč. Na infolince iBODU je možné uhradit poštovné pouze v ibodech.

Jakým dopravcem mi bude odměna doručena?

Odměny jsou standardně zasílány kurýrní společností, případně Českou poštou.

Mohu si odměnu osobně vyzvednout?

Bohužel, osobní vyzvednutí odměny není možné. Odměny jsou určeny pouze k odeslání na vaši adresu.

Jak probíhá platba doplatku?

Platba doplatku probíhá prostřednictvím platby kartou na internetových stránkách přes platební bránu České spořitelny. K úhradě doplatku můžete použít libovolnou platební kartu, která umožňuje platby přes internet.

Za jak dlouho mi bude odměna odeslána?

Dodací lhůta odměn je standardně do 14 dnů.

Co je to iKUPON?

Pokud je odměna označena symbolem iKUPON, budete při objednávce vyzváni k zadání emailové adresy, na kterou vám bude iKUPON odeslán ihned po dokončení objednávky, a to ve formátu PDF. Následně iKUPON uplatníte u dodavatele odměny dle postupu uvedeného v popisu odměny.

Mohu převést ibody na jiný účet?

Ano, ibody můžete převést na libovolný účet. Po přihlášení ve svém profilu kliknete na tlačítko „Převod ibodů“. Zadáte číslo iBOD karty, na kterou si přejete ibody převést a počet převáděných ibodů. Po kliknutí na tlačítko „Převést“ budou ibody převedeny na zadaný účet.

Mohu na objednávku sloučit ibody z více účtů?

V programu iBOD si můžete založit tzv. rodinný účet. Jedná se o účet, který má jednoho správce a může mít až 4 členy. Při objednávce odměny může správce použít ibody ze všech účtů, které jsou součástí rodinného účtu. Z každého účtu budou na objednávku odměny odečteny ibody poměrově dle výše zůstatku na jednotlivých účtech. V případě stornování objednávky nebo vrácení ibodů z důvodu reklamace vadné odměny budou všechny použité ibody vráceny na bodové konto správce rodiny.

Jak si mohu založit rodinný účet?

V části „Rodina“ kliknete na tlačítko „Založit rodinu“. Tímto vznikne rodina, jejímž jste správcem. Kliknutím na tlačítko „Pozvat člena“ budete vyzváni k zadání 16místného číslo iBOD karty pozvaného člena. Následně bude tomuto členovi odeslána žádost o přijetí do rodiny. Pokud pozvaný vaši pozvánku přijme, stane se členem vaší rodiny a můžete již svoje ibody sloučit pro výběr odměny.

Kde zjistím stav objednávky?

Stav vaší objednávky zjistíte po přihlášení ke svému v profilu v části „Přehled objednávek“. Jakmile bude vaše objednávka odeslána, budete mít u vaší objednávky uveden stav „Vyřízeno“. Objednávky jsou standardně odesílány do 14 dnů.

Platba ibody

Co je to platba ibody?

Své nasbírané ibody můžete použít na nákup zboží nebo služby na e-shopech nebo kamenných prodejnách vybraných partnerů programu iBOD.

U kterých partnerů můžu platit ibody?

Seznam partnerů, u kterých můžete uplatnit nasbírané ibody, je uveden na internetových stránkách www.ibod.cz nebo na infolince iBODU 800 606 800.

Jak si aktivuji platbu ibody?

Platba ibody je automaticky aktivovaná všem klientům, pokud jste neprovedli její deaktivaci.

Jak zjistím PIN kód?

Při platbě ibody může být vyžadováno zadání PIN kódu. Pokud jste si ještě nenastavili vlastní PIN kód, byl vám automaticky nastaven PIN kód, který je shodný s bezpečnostním kódem uvedeným na iBOD kartě.

Jak si můžu nastavit vlastní PIN kód?

PIN kód si můžete nastavit na internetových stránkách www.ibod.cz nebo na infolince iBODU 800 606 800.

Jak zaplatím na e-shopu?

Při výběru způsobu platby na e-shopu zvolíte, že si přejete čerpat ibody k získání slevy z konečné ceny nákupu a zadáte 16místné číslo iBOD karty a PIN. Po kontrole zadaných údajů se vám zobrazí seznam slev a jejich ibodová hodnota, které můžete uplatnit na svůj nákup. Vyberete jednu z nabízených možností, čímž dojde k odečtení ibodů a uplatnění zvolené slevy.

Jak zaplatím na kamenné prodejně?

Před zaplacením nahlásíte obsluze, že si přejete čerpat ibody k získání slevy z konečné ceny nákupu. Obsluze sdělíte 16místné číslo iBOD karty nebo obsluha načte 13místný čárový kód vaší iBOD karty a zadáte PIN. Po kontrole zadaných údajů vám obsluha sdělí seznam slev a jejich ibodovou hodnotu, které můžete uplatnit na svůj nákup. Vyberete jednu z nabízených možností, čímž dojde k odečtení ibodů a uplatnění zvolené slevy.

Reklamace

Kde mohu podat reklamaci?

Reklamaci můžete podat na internetových stránkách www.ibod.cz prostřednictvím kontaktního formuláře. Do formuláře uvedete všechny popis reklamace. Po odeslání formuláře bude vaše reklamace přijata pracovníky reklamačního oddělení. Pokud by bylo potřeba k vaší reklamaci doplnit další informace, budou vás kontaktovat pracovníci kontaktního centra. Reklamaci můžete podat také na infolince iBODU 800 606 800. Po přihlášení vás operátor vyzve ke sdělení potřebných informací k vyřešení reklamace. Následně bude reklamace předána pracovníkům reklamačního oddělení, kteří se jí budou zabývat.

Vztahuje se na odměny záruka?

Ano, na odměny se vztahuje standardní záruční lhůta dle platných právních předpisů.

Kde mohu reklamovat vadnou odměnu?

Vadnou odměnu odešlete na adresu Věrnostní program iBOD, P. O. BOX 19, 101 00 Praha 10

Mohu odměnu přinést do reklamace osobně?

Bohužel, osobní předání do reklamace není možné. Odměnu je nutné odeslat na adresu Věrnostní program iBOD, P. O. BOX 19, 101 00 Praha 10

Bude mi proplaceno poštovné?

Pokud bude vaše reklamace uznána jako oprávněná, bude vám poštovné kompenzováno připsáním 250 ibodů na vaše konto. Uhrazení nákladů na poštovné v penězích není možné.

Jak dlouho trvá vyřešení reklamace?

Reklamaci se snažíme vyřešit co nejdříve, nejpozději do 30 dnů od přijetí reklamace, pokud jsou v reklamaci uvedeny všechny potřebné informace. V případě, že nebudou v reklamaci uvedeny všechny potřebné informace a budete pracovníky kontaktního centra vyzváni k jejich doplnění, bude reklamačního lhůta počítána od data doplnění potřebných údajů.

Jak se dozvím výsledek reklamace?

Jakmile bude reklamace vyřešena, budou vás o jejich výsledku informovat pracovníci kontaktního centra.

Česká spořitelna

Jak získám ibody od České spořitelny?

Pro získávání ibodů od České spořitelny je nutná aktivace služeb. Po přihlášení k vašemu kontu v programu iBOD kliknete v přehledu partnerů u České spořitelny na tlačítko „Aktivovat“. Následně zadáte aktivační kód a datum narození majitele účtu, ke kterému náleží zadaný aktivační kód. Zároveň je nutné potvrdit souhlas s tím, aby Česká spořitelna předávala organizátorovi věrnostního programu iBOD, společnosti Věrnostní program iBOD, data potřebná pro výpočet množství připsaných bodů za využívání služeb Finanční skupiny České spořitelny. Po ověření údajů již budete mít automatické sbírání ibodů od České spořitelny aktivované.

Pokud již máte služby České spořitelny aktivované, budete mít v přehledu partnerů uvedenou informaci, že tohoto partnera již máte aktivovaného.

Kde zjistím aktivační kód?

Aktivační kód získáte na pobočkách České spořitelny, v bankomatech, v internetovém bankovnictví Servis 24, na klientské lince 800 207 207, na výpisech z osobního nebo kartového účtu, případně z dalších marketingových akcí.

Kde můžu provést aktivaci?

Aktivaci služeb Finanční skupiny České spořitelny můžete provést na internetových stránkách www.ibod.cz po přihlášení k vašemu kontu v přehledu partnerů, na infolince iBODU 800 606 800 nebo na pobočce České spořitelny. Aktivaci je možné provést také odesláním vyplněného a podepsaného registračního formuláře, pokud jste jej od České spořitelny obdržel/a.

Mohu se na pobočce České spořitelny zaregistrovat do iBODU?

Ano, pokud jste klientem České spořitelny, můžete se zaregistrovat také na pobočce České spořitelny. Pokud již máte iBOD kartu, bude po vás pracovník na pobočce vyžadovat její číslo. V případě, že iBOD kartu dosud nevlastníte, provedete na pobočce registraci a karta vám bude dodatečně odeslána. Současně s registrací vám bude provedena také aktivace služeb Finanční skupiny České spořitelny, aby vám byly automaticky načítány ibody za využívání služeb České spořitelny.

Za jaké aktivity získám ibody od České spořitelny?

iBody jsou připisovány podle Pravidel pro připisování ibodů od České spořitelny.

Bude mě Česká spořitelna informovat o získaných ibodech?

Ano, Česká spořitelna vás o aktuálním stavu ibodů informuje v internetovém bankovnictví Servis 24, na tištěném výpise k osobnímu nebo kartovému účtu, na pobočkách, a na klientské lince 800 207 207.

Mohu současně využívat zvýhodněnou cenu osobního účtu a sbírat ibody od České spořitelny?

Zvýhodněná cena osobního účtu žádným způsobem neovlivňuje sběr ibodů a můžete tedy získávat ibody od České spořitelny a současně čerpat libovolnou slevu na osobním účtu.

Pokud zruším účet u České spořitelny, ztratím svoje nasbírané ibody?

Nikoliv, registrace v programu iBOD není podmíněna účtem u České spořitelny. V tomto případě již nebudete získávat ibody za využívání služeb Finanční skupiny České spořitelny, ale již nasbírané ibody můžete použít. Navíc můžete i nadále sbírat ibody od dalších partnerů programu iBOD.